Vi har tiltro til kroppens innebygde evne til å hele seg selv.  Hjerne, kropp og sinn henger sammen og utvikler seg sammen. Bevegelse er nøkkelen til god fysisk,- og mental helse.  Kiropraktikk hjelper kroppen din til å bevege seg best mulig slik at du kan bevege deg så fritt som mulig.  Vi skreddersyr behandlingen til hvert enkelt menneske.

Kiropraktisk behandling

Vi diagnostiserer og behandler feilfunksjoner i ryggsøylen og bevegelsesapparatet: nerve-, muskel- og skjelettplager. Vi tar en grundig sykdomshistorikk, undersøker nøye og dersom det skulle være behov for det kan vi henvise til bildediagnostikk (røntgen, MR, ultralyd).  Behandlingen tilpasses den enkelte. Her er på klinikken bruker vi en rekke forskjellige behandlingsteknikker for å korrigere låsninger i ledd, forskjellige bløtvevsteknikker i behandling av muskler, sener og bindevev og spesifikke øvelser.  Vi henviser til spesialist eller fysioterapeut ved behov for det.

En kiropraktor har 5 år universitetsutdannelse og 1 år turnus og er autorisert helsepersonell. Det betyr at vi er underlagt helsepersonelloven. Vi forplikter til å holde oss oppdaterte på vårt fagfelt og føre en best mulig evidensbasert praksis.
Vi er kvalitetssikret gjennom medlemskap av Norsk Kiropraktorforening.

Lurer du på om kiropraktikk er noe for deg ?
Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller epost

.

Behandling av barn

Undersøkelse, diagnose og behandling av barn er tilpasset barnets alder og utviklingstrinn. Barnebehandling strekker seg derfor fra nyfødt til 18 år.  Feilfunksjoner i bevegelsesapparatet gir naturlig nok forskjellige symptomer alt etter aldersgruppe.  Babyer kan for eksempel få problemer med å sove, amme, ha "favorittside", gråte eller være utilpasse/urolige.  Hos større barn kan feilfunksjoner påvirke bevegelsesmønster og gi opphav til smerte og en rekke forskjellige symptomer.

Her på klinikken tar vi en grundig sykdomshistorikk, vi undersøker nøye og dersom vi ser behov for det henviser vi til bildediagnostikk (røntgen, MR, ultralyd). Vi bruker alltid den tiden vi trenger. Etter at en diagnose har blitt stilt, velger vi behandlingsteknikker tilpasset ditt barn. Vi henviser det videre til din fastlege, helsestasjon, spesialist eller fysioterapeut dersom vi ser det er nødvendig.

Lurer du på om kiropraktikk er noe for deg eller ditt barn?
Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller epost

.

Behandling av gravide og nybakte mammaer

Kroppen går igjennom mange endringer i løpet av svangerskap, fødsel og barselsperiode. På relativt kort tid skal kroppen tilpasse seg et voksende foster og gjennomgå en fødsel. Senere skal kroppen kjenne på byssing, bæring og amming av ett (eller flere) små nurk.  Det er utrolig hva kvinnekroppen er bygd til ! Bekkenplager er et naturlig fokus hos mange gravide, men det er også en myriade av andre nerve-, muskel og skjelettplager som fotplager, brystryggsmerter og armsmerter som kiropraktikk kan hjelpe med.
Det brukes tilrettelagte behandlingsteknikker for gravide.
Kiropraktorbehandling under gravidieten er trygt.

Lurer du på om kiropraktikk kan være noe for deg ?
Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller epost.

For time hos Lise, vennligst ring eller send oss en e-post.